Jest wiele rodzajów grafiki komputerowej - wielką popularnością cieszy się grafika typu flash. Jest to nowoczesny rodzaj grafiki, który bazuje na animacjach. Taka grafika świetnie sprawdza się na stronach internetowych. Można stworzyć całą witrynę w oparciu o grafikę flash, ale należy pamiętać, by nie przesadzić z ilością elementów. Wtedy strona można wydać się zbyt przepełniona różnymi animacjami i gifami. Po prostu takie serwisy męczą użytkownika, nie wie on, na czym ma skupić swoją uwagę.

Więcej…

Nie każde zdjęcie wychodzi tak, jak byśmy tego chcieli. Na szczęście dziś jest na to sposób. Pomogą nam nowoczesne programy do obróbki zdjęć. Można je z łatwością znaleźć w Internecie. Mogą to być również aplikacje do tworzenia grafiki komputerowej, jak Photoshop. Takie programy są wielofunkcyjne, pozwalają nam nie tylko na retusz fotografii ale również na jego ozdobienie. Do zdjęcia możemy dodać zabawny komentarzy czy elegancką ramkę i wydrukować na papierze fotograficznym. Programy do projektowanie i tworzenia grafiki komputerowej nie są trudne w obsłudze, wiele z nich potrafi obsługiwać również młodzież szkolna, co mieści się w ich programie zajęć z zakresu informatyki.

Więcej…

Bardzo dynamicznie rozwijającym się działem informatyki jest obecnie grafika komputerowa. Coraz większa ilość absolwentów kierunków informatycznych czy artystycznych specjalizuje się właśnie w tej dziedzinie. Od wielu lat grafika komputerowa jest uważana za dziedzinę artystyczną, związaną z tworzeniem. Coraz częściej jednak jest to wytwarzanie obrazów i innych elementów graficznych na potrzeby przemysłu czy szeroko pojętej reklamy. Grafika komputerowa podstawowo dzieli się na dwa typy: rastrową i wektorową. Można ją również podzielić na grafikę płaską czyli 2D i trójwymiarową. Jest wiele programów do tworzenia czy edytowania grafiki komputerowej.

Więcej…

Na stronie internetowej znajdują się różne rodzaje grafiki. Najważniejszy jest oczywiście cały szablon strony czyli tło i zakładki, które umożliwiają sprawne poruszanie się po serwisie. Na stronie internetowej można również umieścić całą galerię zdjęć. Powinny być to jednak fotografia związane tematycznie z witryną. Na stronie poświęconej podróżom można wstawić jakieś ciekawe zdjęcia z wypraw, a na internetowej książce kucharskiej: fotografia potraw, deserów czy przystawek. Grafika na stronie to również wszelkiego rodzaju elementy reklamowe, czyli logo bądź banner na górze strony.

Więcej…
Gra o twój portfel

PortfelCzy czytaliście opowiadanie "Test pilota Pirxa" napisanego przez naukowca, wizjonera i genialnego pisarza Stanisława Lema? Załoga statku kosmicznego nie wie, że jednym z pilotów jest prototypowy humanoidalny robot. Chce on pokazać wyższość pilotów-robotów nad ludźmi. Przygotowuje więc i realizuje krok po kroku misterny plan, w którym uczestniczy nieświadoma załoga. Robot wykorzystując wiedzę o ludzkim zachowaniu wprowadza załogę i statek kosmiczny w sytuację lejka czyli taką w którą na początku łatwo jest wejść, ale później bardzo trudno wycofać się.

Sytuacja rozwija się tak jak zaplanował i kierował nią robot. W końcu tylko manewr hamowania może uratować statek od rozbicia w pasie asteroid. Tyle, że przeciążenie zabije ludzi. Przeżyje jedynie pilot-robot. W ten sposób zaprogramował on swój triumfalny powrót jako bohater nie posiadający ludzkich ułomności i naprawiający ludzkie błędy... Tymczasem dowódca statku reaguje inaczej niż powinien według standardu zachowań i oczekiwań robota. To ratuje życie załodze...

Przytoczyłem tą opowieść nie bez kozery. Czy wiecie, że wchodząc do marketu jesteście jak załoga tamtego kosmicznego statku? Przekraczając próg każdy staje się nieświadomym uczestnikiem gry marketingowej. Na szczęście jej celem jest jedynie abyście zostawili w sklepie jak najwięcej waszych pieniędzy. Kupili jeden produkt, drugi, kolejny. Nie ważne czy jest Wam potrzebny czy nie. Macie go kupić!

Dla marketingowców różnych firm powierzchnia i regały marketu są polem bitwy o naszą uwagę i portfele. Jak u Lema rozgrywka jest misternie zaplanowana i wykorzystuje najnowsze badania naukowe z dziedziny psychologii człowieka. Te na pozór niewinne zabiegi silnie wpływają na ilość kupowanych towarów. Opowiem Wam o niektórych z nich, abyście mieli świadomość czyhających pułapek.

Rozmieszczenie produktów w sklepie nie jest przypadkowe. Te kupowane najczęściej są najdalej od wejścia. Dlaczego? Abyśmy musieli przechodzić obok regałów z innymi towarami, których zakupu nie planowaliśmy. Badania Wilkiego na grupie 4000 klientów pokazały, że zakupy konkretnych towarów zaplanowane jeszcze przed przyjściem do sklepu to tylko ok. 34% zawartości koszyka. Towary kupione zamiast pierwotnie zaplanowanych stanowią jedynie ok. 3%. Zakupy zaplanowane ogólnie, jako grupa produktów np. ogólnie chleb, a nie konkretny rodzaj np. graham stanowią ok. 11%. Zaś zakupy niezaplanowane, dokonywane pod wpływem impulsu, stanowią średnio aż 66% zawartości koszyka. Jest więc o co walczyć ! Idąc wzdłuż regałów mamy być kuszeni ich zawartością.

Sklepy, szczególnie galerie handlowe i markety, starają się stworzyć przyjemną atmosferę. Myślicie, że wydają pieniądze na to, bo dbają o samopoczucie Klienta ? Niestety nie ! Cel jest jeden i wciąż ten sam. Im dłużej jesteśmy w ich sklepie tym większa jest szansa, że jakiś towar nas skusi. Służą temu: wystrój, oświetlenie, kolor, dźwięk i zapach. Świąteczne dekoracje sklepów nie są przypadkiem. Mają wywołać skojarzenie z przyjemnościami świątecznymi i skłonić do zakupu prezentów. Służą temu świąteczne kolory i elementy dekoracji. Odpowiednio dobrane oświetlenie ma zwrócić naszą uwagę na konkretną ekspozycję czy towar. A badania naukowców nad wpływem kolorów na decyzję impulsywnego kupowania wciąż trwają.

Sklepy atakują nas zapachami. Aromat pieczonego chleba czy bułek jednoznacznie kojarzy się nam ze świeżością, skłaniając do zakupów. Chociaż jeśli przyjrzymy się dokładnie, to zwykle jedynie mała część asortymentu jest pieczona na miejscu. Ale zapach sugeruje nam coś innego :-) Dlatego coraz częściej takie piece pojawiają się nawet w mniejszych sklepach.

Muzyka - jest częstym "elementem wyposażenia" sklepów, szczególnie tych dużych. Zwykle jest relaksująca i nieabsorbująca uwagi. Oprócz tworzenia miłej atmosfery wpływa na naszą podświadomość. Milliman wykazał, zależność między muzyką, a tempem poruszania się klientów w sklepie: wolniejsza muzyka zmniejsza szybkość przemieszczania się kupujących. Przez to dłużej kuszą ich mijane towary. Badania Areni i Kim pokazały, że muzyka klasyczna zwiększała zakupy droższych gatunków win.

Trudno jest dokonać wyboru gdy ma się obok siebie podobne towary. Zwykle ludzie unikają szczegółowego porównywania towarów kierując się znajomością towaru, wyglądem i ceną. Tam wchodzą do gry mechanizmy manipulowania relacjami:

  • cena a wielkość\objętość;
  • cena a waga;
  • kontekst a wrażenie;
  • większe przedmioty wydają się cięższe;
  • relacja do wcześniej doświadczonego bodźca.

Jest to jednak temat tak ogromny, że ze względu na brak czasu nie jestem w stanie omówić go dzisiaj.

Wilk w pieśni Jacka Kaczmarskiego "Obława" śpiewa "Nie dajcie z siebie zedrzeć skór, brońcie się i Wy. O bracia wilcy brońcie się..." Wy też brońcie się, nie bądźcie baranami pędzonymi na rzeź i od dzisiaj idąc do marketu pamiętajcie, że:

  1. wchodzicie na ułożone przez marketingowców pole gry o Wasze portfele
  2. jest ono misternie zaplanowane, aby wciągać Was w pułapki nieplanowanych zakupów
  3. reguły tej gry są obliczone na nieświadomego ich klienta
  4. znając tricki marketingowe możecie wyrównać szanse i ominąć pułapki zakupowe

To co poznaliście jest jedynie malutkim wierzchołkiem ogromnej góry lodowej marketingu. Mam nadzieję, że pokazanie go pomoże Wam uratować Wasze pieniądze. Ostatecznie to Wy decydujecie co włożycie do koszyka. Czy będzie to efekt gry marketingowej, czy naprawdę potrzebujecie tej rzeczy? - zależy już tylko od Was.

 

Budowa marki
Budowanie markiChyba każdemu przedsiębiorcy zależy na tym, aby możliwie tanim kosztem móc przyciągnąć do
Reklama - jak działa?
Wiele osób czasami w kolejce do kasy zastanawia się: po co ja to wszystko włożyłem, włożyłam? Odpowiedź jest p
Perswazja
PerswazjaReklama może wyglądać bardzo różnie. Zależy to od tego, gdzie zostanie umieszczona. Reklamy, które moż

Logo znak firmowy

Każda firma posiada swój znak firmowy, czyli logo. Pełni on wiele funkcji, m...


Photoshop a Paint Shop Pro

Specjaliści twierdzą, że programy takie jak Paint Shop Pro czy Adobe Photosh...


Identyfikacja wizualna

Identyfikacją wizualna nazywamy podstawowe narzędzie, które jest wykorzystyw...


Nowy Adobe Photoshop

Nowa wersja Photoshopa oferuje jego wielbicielom wiele ciekawych opcji. Ta wers...


Wizytówki

Każdy szanujący się przedsiębiorca powinien posiadać profesjonalne wizytó...


Nadruki na samochodach

Reklama w dzisiejszych czasach powinna być nowoczesna i mobilna, docierać do ...


Papier firmowy

Każda firma wysyła różne dokumenty, odpowiada na pisma, listy. Nie zawsze ...


Nadruki na koszulkach

Jest wiele pomysłów na reklamę. Bardzo skuteczne są wszelkiego typu gadże...

 TOP ↑    Copyright: © Cleo Networks